Hotel Lundia tar steget in i mobilen tillsammans med Zaplox

Zaplox AB (Zaplox) – marknadsinnovatören för mobila nyckeltjänster – har signerat ett avtal med Lundia-gruppen som driver Grand Hotel i Lund, Hotel Lundia och Hotel Finn. Zaplox mobila nyckellösning kommer att installeras på Hotel Lundia under första halvåret 2017 och är därefter planerad att införas på de två övriga hotellen. Avtalet löper på initialt tre år och innebär att samtliga hotell med totalt cirka 350 gästrum får mobil incheckning och mobila nycklar.

Zaplox har signerat avtal med Hotel Lundia, som beslutat att lyfta servicenivån för sina gäster ytterligare genom att installera Zaplox mobila nycklar på hela hotellet. Gästen laddar enkelt ned en app till sin smartphone och får därigenom tillgång till hotellnyckel, in- och utcheckning, samt betalningsfunktion och andra smarta tjänster som underlättar vistelsen för gästen. Hotel Lundia har fokus på affärsresenären och förstår vad som är viktigt för denna kategori av gäster:

”Vi vill att våra gäster ska få en smidig hotellupplevelse. För oss är gästens trivsel i fokus och ett steg för att underlätta är att tillgängliggöra all vår service i mobilen”, säger Maria Paulsson Rickle, VD för Lundia-gruppen.

Med denna utgångspunkt har Hotel Lundia testat mobila nycklar och nu lanseras de mobila nycklarna i full skala på samtliga hotellrum. Hotel Lundia skapar enkelhet och valfrihet för sina gäster genom att hotellet genom den mobila lösningen kan erbjuda smarta servicefunktioner, som gästen enkelt tar del av. Nyckeln går från att vara ett plastkort till att bli en kommunikationskanal och intäktspotential för hotellet. Magnus Friberg, VD på Zaplox, kommenterar:

”Vi känner stolthet över att ha fått arbeta tätt med Hotel Lundia för att ta fram en lösning som de ser gynnar hotellets verksamhet, underlättar processer och förbättrar hotellgästens upplevelse. Våra mobila nycklar har varit i kommersiellt bruk sedan 2011, de fungerar på alla lås och hotellsystem och kan kundanpassas med smarta tjänster och profilering. Samarbetet med Hotel Lundia har präglats av långsiktighet och har möjliggjort en förfining av ett mobilt nyckelsystem som fungerar väldigt väl för hotellmarknaden och dess partners, såsom hotellsystemsleverantörer och låsleverantörer. Vår övertygelse är att mobila nycklar är framtidens nyckellösning.”

Med denna satsning är Hotel Lundia ett av de första svenska hotellen som går från plastkortsnycklar till mobilnycklar:

”Hotel Lundia är ett modernt affärshotell, men gästerna är mer än bara övernattande gäster. Vi vill att vistelsen hos oss ska upplevas som något utöver det vanliga. Den startar och avslutar arbetsdagen på bästa sätt. Att ge gästen enkel in- och utcheckning, hotellnycklar, samt god service via en app i mobilen ligger väl i linje med vår vision om den optimala vistelsen”, sammanfattar Maria Paulsson Rickle.